Filtruoti pagal

Kaina
Markė
Modelis
PERDAVIMO SISTEMA
PUSAŠIAI IR PUSAŠIŲ VELENAI
Filter

PUSAŠIŲ VELENAI

PUSAŠIŲ VELENAI

PUSAŠIŲ VELENAI

Aktyvūs filtrai

Pusašių velenai yra esminė automobilio transmisijos sistemos dalis, atsakinga už sukimo momento perdavimą iš pavarų dėžės arba diferencialo į ratus. Šis komponentas leidžia ratams suktis tinkamu greičiu ir padeda transporto priemonei judėti. Be to, pusašių velenai užtikrina, kad sukimo momentas būtų perduotas net ir tada, kai ratai pasisuka arba kai transporto priemonė važiuoja nelygiais paviršiais. Šiame straipsnyje aptarsime pusašių velenų pagrindines dalis, jų veikimo principus ir svarbą automobilio važiavimo dinamikai.

Kas yra pusašis?

Pusašis yra velenas, kuris perduoda sukimo momentą iš pavarų dėžės arba diferencialo į transporto priemonės ratus. Kiekvienas automobilis turi bent du pusašius (priklausomai nuo pavarų sistemos – priekiniais ar galiniais varančiaisiais ratais). Jie atlieka svarbų vaidmenį perduodant galią ir judesį iš variklio į ratus, taip užtikrinant transporto priemonės judėjimą. Pusašių velenai turi kompensuoti ratų pasisukimus ir važiuojant nelygiais paviršiais išlaikyti sukimo momento stabilumą.

Pusašių velenų pagrindinės dalys

Pusašiai susideda iš kelių svarbių komponentų, kurie kartu užtikrina sklandų galios perdavimą ir ratų judėjimą. Toliau pateikiamos pagrindinės pusašių dalys:

1. Velenas

Pusašio velenas yra pagrindinis komponentas, kuris jungia variklį su ratais. Velenas yra metalinis ir pakankamai tvirtas, kad atlaikytų didelius sukimo momento ir apkrovos kiekius. Paprastai jis pagamintas iš plieno arba kito atsparaus metalo lydinio, kad būtų užtikrintas jo ilgaamžiškumas ir atsparumas apkrovoms.

Funkcija:

Pusašio velenas tiesiogiai perduoda sukimo momentą iš variklio į ratus, leisdamas transporto priemonei judėti.

2. Išorinė ir vidinė granatos (CV sąnariai)

CV sąnariai (nuolatinės greičio jungtys), dar vadinamos granatomis, yra esminės pusašio dalys, leidžiančios ratams suktis ir judėti aukštyn arba žemyn neprarandant sukimo momento. Paprastai pusašyje yra du CV sąnariai: vidinis ir išorinis. Vidinis CV sąnarys jungia pusašio veleną su diferencialu, o išorinis – su ratu. Šios jungtys leidžia perduoti galią esant kampiniams pokyčiams, kai automobilis suka ar važiuoja nelygiais keliais.

Funkcija:

CV sąnariai leidžia perduoti galią net esant kampams tarp pusašio ir rato, taip užtikrinant sklandų ir efektyvų galios perdavimą.

3. Guoliai

Guoliai yra labai svarbūs komponentai, kurie leidžia pusašio velenui sklandžiai suktis ir sumažina trintį tarp judančių dalių. Jie paprastai būna montuojami CV sąnariuose ir kitose vietose, kur yra didelis sukimosi greitis. Guoliai ne tik sumažina trintį, bet ir apsaugo pusašį nuo per greito nusidėvėjimo.

Funkcija:

Guoliai mažina trintį tarp besisukančių pusašio dalių, užtikrindami sklandų ir efektyvų jų veikimą.

4. Gofruotos gumos gaubtai (apsauginės movos)

Gofruotos gumos gaubtai, dar vadinami apsauginėmis movomis, yra elastiniai apsauginiai komponentai, kurie dengia CV sąnarius ir apsaugo juos nuo purvo, vandens ir kitų nešvarumų. Šios movos užtikrina, kad sąnariai veiktų tinkamai ir būtų apsaugoti nuo korozijos ar nusidėvėjimo. Laikui bėgant, šios movos gali susidėvėti arba suplyšti, todėl svarbu jas reguliariai tikrinti ir laiku pakeisti.

Funkcija:

Apsauginės movos apsaugo CV sąnarius nuo purvo, vandens ir kitų nešvarumų, prailginant sąnarių tarnavimo laiką.

5. Sujungimo elementai

Sujungimo elementai, tokie kaip varžtai ir spaustukai, naudojami tvirtinti pusašį prie diferencialo ir ratų. Šie tvirtinimo elementai yra labai svarbūs, nes jie užtikrina, kad pusašis būtų tvirtai pritvirtintas ir kad jėga būtų perduodama efektyviai.

Funkcija:

Sujungimo elementai užtikrina, kad pusašis būtų tvirtai pritvirtintas prie transporto priemonės komponentų ir galėtų sklandžiai perduoti galią ratams.

Pusašio veikimo principas

Pusašių veikimo principas yra gana paprastas, tačiau labai svarbus transporto priemonės judėjimui. Sukimo momentas, kurį generuoja variklis, perduodamas į pavarų dėžę arba diferencialą, o iš ten – į pusašius. Pusašiai perduoda šią galią į transporto priemonės ratus, leisdami jiems suktis ir judėti.

Veikimo procesas:

  1. Variklis sukuria sukimo momentą, kuris perduodamas į pavarų dėžę.
  2. Pavarų dėžė arba diferencialas perduoda galią pusašiams.
  3. Pusašiai perduoda sukimo momentą ratams, kurie keičia savo padėtį, leidžiant automobiliui judėti.
  4. CV sąnariai užtikrina, kad ši galia būtų perduodama net kai ratai pasisuka arba važiuoja nelygiais keliais.

Pusašių tipai

Pusašiai gali būti įvairių tipų, priklausomai nuo automobilio varančiosios ašies konstrukcijos:

1. Varančiosios ašies pusašiai

Šie pusašiai naudojami transporto priemonėse su priekiniais arba galiniais varomais ratais. Jie yra tiesiogiai atsakingi už varančiųjų ratų judėjimą, perduodami jėgą iš diferencialo į ratus.

2. Nevarančiosios ašies pusašiai

Šie pusašiai naudojami keturių ratų pavaros sistemose ir užtikrina, kad sukimo momentas būtų perduotas visiems keturiems ratams vienu metu.

Dažniausios pusašių problemos

Nors pusašiai yra ilgaamžiai komponentai, jie gali susidurti su tam tikrais gedimais, kurie turi būti laiku pašalinti, kad būtų išvengta didesnių problemų. Toliau pateikiamos dažniausiai pasitaikančios pusašių problemos:

1. CV sąnarių gedimai

CV sąnariai gali susidėvėti arba pažeisti dėl purvo, vandens ar kitų teršalų patekimo į juos. Tai gali sukelti nemalonius garsus vairuojant arba netgi sukelti pusašio gedimą.

Sprendimas:

Jei CV sąnariai pradeda skleisti garsus arba tampa laisvi, būtina juos pakeisti, kad būtų išvengta tolesnių pusašio problemų.

2. Guolių gedimai

Guoliai pusašiuose gali susidėvėti arba sugadinti dėl intensyvaus naudojimo arba nepakankamo tepimo. Sugedę guoliai gali sukelti vibracijas ar kitus nepageidaujamus pojūčius vairuojant.

Sprendimas:

Sugedę guoliai turi būti pakeisti, kad būtų užtikrintas sklandus ir tylus pusašio veikimas.